-Lördag-

Idag var jag med Ellen och frida Kulkul! sen på kvällen kom hela deras familj och åt och såg på melodifestivalen hos oss!Ska försöka skriva lite mera om förslagen ni skickade, men ni får såklart  skriva mer förslag! Tyckte ni att rätt låt vann? Jag tyckte dden var sådär :/ men endå rätt okej... nu tänkte jag lägga in några film tips bara för att.

BRON TILL TERABITIABron till terabitia är en super bra film som handlar om Jess som  är en pojke som bor i en stor familj med bara systrar. De är lite fattiga. Jess är duktig på att rita och teckna serier. Han har det svårt i skolan och har inga vänner. I flera veckor har han tränat och tränat till ett lopp på rasten i skolan. En av de andra pojkarna som ställt upp är hans mobbare. Han är snabb, så just därför är det viktigt. Men han vinner inte utan kommer tvåa och det var den nya tjejen som slog honom dessutom. Men den nya tjejen är speciell och har en mycket sällsynt gåva, fantasin. Snart blir de vänner och Leslie och han går ut i skogen för att leka. Då hittar de ett rep över en flod. Leslie hittar på att det är ett magiskt rep som man använder för att ta sig till deras hemliga land Terabitia! Plötsligt blir hela världen bra för Jess igen. Deras musiklärare som han varit kär i tar med honom till ett museum Det är då något händer med Leslie.


   I taket lyser stjärnorna! 

Huvudpersonen är trettonåriga Jenna Wilson, vars mamma är döende i cancer.

Hemma hos Jenna finns en rullator, en doseringslåda, en duschstol, peruker och anpassade möbler och skåp. Och mormor som lägger sig i, förändrar och påminner om att allting är långt ifrån bra.

Jenna är bara tretton år och i taket i hennes rum har hon och hennes mamma klistrat upp stjärnor som lyser i mörkret. Det ingen vet är att under en speciell stjärna har Jenna gömt en text. "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig".

Hennes bästa vän heter Susanna och de hatar tjejen Ulrika "Ullis Knullis" som går i deras skola. Hon bor i samma trappuppgång som Jenna. Hon festar ofta, dricker alkohol och röker.



Ni måste se filmerna dom e super duper bra! jag har sett I taket lyser stjärnorna på bio med Fia, Johanna och Elin den ÄGEr och den e både rolig och sorlig. Och Bron till terabitia såg jag med Mamma och pappa hemma och jag grät och grät och grät jag trodde aldrig att jag skulle sluta gråta, den är så sjukt galet bra sedom sedom sedom!


                          


Kommentarer
Postat av: Fia

SV: :)



I Taket Lyser Stjärnorna!! <33

Favvo filmen NR:1 :D

2009-03-15 @ 19:53:11
URL: http://mesheandme.blogg.se/
Postat av: Fia

Sv: hahahhahahh !! Visst kan vell göra de IGEN ;P

2009-03-15 @ 20:57:31
URL: http://mesheandme.blogg.se/
Postat av: HANNiSPANNiS

I taket lyser stjärnorna<3 BÄSTA FILMEN<333





WIPEOUT<33333333333333

2009-03-16 @ 13:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0